بهترین مواد غذایی که برای داشتن پوستی سالم مفید هستند

admin_testadmin_test
30 بازدید
بهترین مواد غذایی که برای داشتن پوستی سالم مفید هستند

تغذیه یک انتخاب مهم برای سلامتی است. یک رژیم غذایی ناسالم می تواند به متابولیسم شما آسیب برساند، وزن اضافه کند و حتی به اندام هایی مانند قلب و کبد شما آسیب برساند، اما آنچه می خورید بر سایر قسمت های بدن شما یعنی پوست نیز تاثیر می گذارد. برای دانستن بهترین مواد غذایی که برای داشتن پوستی سالم مفید هستند با ما همراه باشید.
با تحقیقات بیشتری که توسط دانشمندان در مورد رژیم غذایی و بدن انجام شده است، به طور فزاینده ای روشن می شود که آنچه می خورید می تواند تأثیر قابل توجهی بر حفظ سلامت کلی و پوست داشته باشد. به گزارش هلث لاین، این مقاله به برخی از بهترین مواد غذایی برای حفظ سلامت پوست شما می پردازد.

بهترین مواد غذایی که برای داشتن پوستی سالم مفید هستند عبارتند از:

بهترین مواد غذایی که برای داشتن پوستی سالم مفید هستند

۱) تاثیر ماهی چرب در داشتن پوستی سالم


ماهی های چرب مانند سالمون، ماهی خال مخالی و شاه ماهی غذاهای عالی برای داشتن پوستی سالم هستند. آنها به عنوان منابع اسیدهای چرب امگا 3 برای حفظ سلامت پوست مهم هستند. اسیدهای چرب امگا 3 یک گزینه ضروری برای کمک به ضخیم، صاف و مرطوب نگه داشتن پوست هستند. در واقع کمبود اسیدهای چرب امگا 3 می تواند باعث خشکی پوست شود.
چربی های امگا 3 موجود در ماهی باعث کاهش التهاب می شود که باعث قرمزی و آکنه می شود. حتی می تواند حساسیت پوست به اشعه های مضر خورشید را کاهش دهد. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که مصرف مکمل‌های روغن ماهی به مبارزه با بیماری‌های التهابی و خودایمنی که بر پوست تأثیر می‌گذارند، مانند پسوریازیس و لوپوس کمک می‌کند.
علاوه بر این، ماهی های چرب به عنوان منبع ویتامین E یکی از مهم ترین آنتی اکسیدان ها برای پوست هستند. دریافت ویتامین E کافی برای محافظت از پوست شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد و التهاب ضروری است و همچنین به عنوان منبع پروتئین با کیفیت بالا برای محکم و سالم نگه داشتن پوست ضروری است.

۲) آووکادو


آووکادو سرشار از چربی های سالم برای بسیاری از عملکردها در بدن از جمله حفظ سلامت پوست است. بهترین مواد غذایی که برای داشتن پوستی سالم مفید می باشد و می توان نام ببریم همین آووکادو می باشد.دریافت مقدار کافی از این چربی ها برای حفظ نرمی و هیدراته نگه داشتن پوست ضروری است.
مطالعه ای روی بیش از 700 زن نشان داد که خوردن مقادیر بالاتر چربی – به ویژه چربی های سالم موجود در آووکادو – با پوست صاف تر و شفاف تر مرتبط است و به جلوگیری از آسیب های خورشید کمک می کند.
آسیب UV به پوست می تواند باعث چین و چروک و سایر علائم پیری شود. علاوه بر این، آووکادو منبع خوبی از ویتامین E است، یک آنتی اکسیدان مهم که به محافظت از پوست در برابر اکسیداسیون کمک می کند. اکثر آمریکایی ها ویتامین E کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند.
جالب اینجاست که به نظر می رسد ویتامین E در ترکیب با ویتامین C موثرتر باشد. ویتامین C نیز یک گزینه ضروری برای حفظ سلامت پوست است. پوست برای ساخت کلاژن، که پروتئین ساختاری اصلی است، به آن نیاز دارد تا پوست را سالم و قوی نگه دارد.
کمبود ویتامین C این روزها نادر است، اما علائم رایج عبارتند از: خشکی پوست، پوست خشن و پوسته پوسته شدن پوست که به راحتی کبود می شود. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان از پوست در برابر اکسیداسیون ناشی از نور خورشید و محیط محافظت می کند. که ممکن است منجر به علائم پیری شود.

بهترین مواد غذایی که برای داشتن پوستی سالم مفید هستند


۳) گردو


گردو نیز یکی دیگر از بهترین مواد غذایی که برای داشتن پوستی سالم مفید هستند می باشد. فواید مفید مختلف گردو آن را به غذایی عالی برای پوستی سالم تبدیل می کند. گردو منبع خوبی از اسیهای چرب ضروری است، چربی هایی که بدن قادر به تولید آنها نیست. در واقع گردو بیشتر از سایر مغزها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است.
رژیم غذایی سرشار از چربی های امگا 6 می تواند باعث التهاب از جمله بیماری های پوستی التهابی مانند پسوریازیس شود. از سوی دیگر، چربی های امگا 3 باعث کاهش التهاب در بدن از جمله پوست می شود. در حالی که اسیدهای چرب امگا 6 در رژیم غذایی غربی فراوان است، منابع اسیدهای چرب امگا 3 کمیاب هستند.
از آنجایی که گردو حاوی نسبت مناسبی از این اسیدهای چرب است، به مبارزه با پاسخ التهابی احتمالی به امگا 6 اضافی کمک می کند. علاوه بر این، گردو حاوی مواد مغذی دیگری است که پوست برای عملکرد صحیح و حفظ سلامت خود به آنها نیاز دارد. یک اونس از 28 گرم گردو حاوی 8 درصد از ارزش روزانه روی بدن است.
روی به عنوان یک مانع اساسی برای عملکرد مناسب پوست عمل می کند و همچنین یک گزینه مفید برای بهبود زخم و مبارزه با باکتری ها و عفونت ها است. علاوه بر این، گردو مقادیر کمی از آنتی اکسیدان های ویتامین E و سلنیوم و همچنین چهار تا پنج گرم پروتئین در هر اونس را فراهم می کند که معادل 28 گرم است.


۴) دانه آفتابگردان


به طور کلی، آجیل و دانه ها منابع خوبی از مواد مغذی تقویت کننده پوست هستند. تخمه آفتابگردان یک مثال عالی است.

۵) سیب زمینی شیرین


بتاکاروتن به عنوان یک ماده مغذی در گیاهان یافت می شود.ویکی از بهترین مواد غذایی هست که برای داشتن پوستی سالم مفید می باشد.به عنوان پروویتامین A عمل می کند، یعنی در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. بتاکاروتن در پرتقال و سبزیجاتی مانند هویج، اسفناج و سیب زمینی شیرین یافت می شود.
سیب زمینی شیرین منبع خوبی است، زیرا یک وعده 1/2 فنجان معادل 1/2 فنجان سیب زمینی شیرین پخته شده داغ حاوی بتاکاروتن کافی برای تامین بیش از 6 برابر ارزش روزانه ویتامین A است.
کاروتنوئیدهایی مانند بتاکاروتن به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی به حفظ سلامت پوست کمک می کند. وقتی این آنتی اکسیدان خورده می شود، با پوست ترکیب می شود و به محافظت از سلول های پوست در برابر قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمک می کند. این کار از آفتاب سوختگی، مرگ سلولی، خشکی و چین و چروک جلوگیری می کند. به اندازه کافی جالب توجه است که سطوح بالای بتاکاروتن نیز به پوست رنگ نارنجی گرمی می دهد و به حفظ سلامت کلی پوست کمک می کند.


۶)فلفل قرمز یا زرد


فلفل دلمه ای مانند سیب زمینی شیرین منبع عالی بتاکاروتن است و یکی از بهترین مواد غذایی هست که برای داشتن پوستی سالم مفید می باشد. که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می کند. یک فنجان 149 گرم فلفل قرمز خرد شده حاوی 156 درصد از ارزش روزانه ویتامین A است و همچنین یکی از بهترین منابع ویتامین C است.
ویتامین C یک انتخاب ضروری برای ساخت پروتئین کلاژن برای سفت و محکم نگه داشتن پوست است. یک فنجان 149 گرم فلفل شیرین 211 درصد از ارزش روزانه ویتامین C را تامین می کند. نتایج یک مطالعه مشاهده ای بزرگ در زنان نشان داد که مصرف بیشتر ویتامین C با کاهش خطر چین و چروک و خشکی پوست با افزایش سن مرتبط است.

دسته بندی نکات زیبایی و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت