تقویت ناخن ها

admin_testadmin_test
86 بازدید
تقویت ناخن

مراقبت از ناخن ها

بسیاری از بانوان به داشتن ناخن های زیبا علاقه مند هستند. چرا که معتقدند باعث جذابیت‌ بیشتر آنها می شود. از همین رو تقویت ناخن ها و رسیدگی به آن بسیار مهم می باشد. ولی اگر ناخن ‌ها به ‌اندازه‌ی کافی محکم نباشند و به‌خوبی رشد نکنند، ممکن است موجب ناراحتی و نگرانی فرد شود. دلیل ضعیف بودن ناخن به خاطر استفاده ‌ی طولانی ‌مدت از لاک ناخن، افزایش سن، پُرکاری یا کم کاری تیروئید، پسوریازیس، بیماری‌های ریوی، اگزما، کم‌خونی، عفونت قارچی و … می باشد. دلایل شکنندگی و همچنین ضعیف بودن ناخن ها هر چیزی که باشد، موجب ناراحتی و گاها سبب پایین آمدن اعتماد به نفس در فردی که به زیباییش بسیار اهمیت می دهد می شود. بنابراین با مطالعه این مقاله می توانید با چند راهکار خانگی و ساده آشنا شوید و به مراقبت از ناخن ها و تقویت ناخن های خود کمک کنید.

مدت زمان تخمینی مطالعه: 5 minutes

مورد اول : روغن ویتامین E و تاثیر بی نظیر آن برای تقویت ناخن ها 

یکی از دلیل هایی که سبب ضعیف شدن ناخن‌ها می شود کمبود رطوبت و ایجاد خشکی است. بنابراین برای اینکه ناخن‌ها مرطوب بمانند و دچار شکنندگی نشوند، می‌توانید با استفاده از روغن ویتامین E به دریافت رطوبت و در نتیجه تقویت ناخن ها کمک کنید. روش کار به این صورت است که روغن ویتامین E را از کپسول خارج کنید و بعد به ناخن هایتان بمالید و ماساژ دهید. با اینکار جریان خون در آنها افزایش پیدا می کند. این کار را به مدت دو و یا سه هفته ادامه دهید تا به یک نتیجه دلخواه دست پیدا کنید.

مورد دوم: روغن نارگیل و معجزه شگفتانه آن برای تقویت ناخن

از دیگر مواد طبیعی که برای تقویت ناخن هایی که شکنندگی دارند پیشنهاد می شود روغن نارگیل می باشد.چرا که روغن نارگیل دارای چربی اشباع می باشد. که این خاصیت موجب مرطوب شدن ناخن‌ها می شود. و از طرفی از عفونت آنها نیز پیشگیری می‌کند. برای استفاده از روغن نارگیل ابتدا آن را ولرم کنید. سپس روغن را روی ناخن هایتان به مدت 5 دقیقه بمالید و ماساژ دهید. تا موجب بهبود جریان خون در آنها شود. به خاطر داشته باشید که این کار را  2 الی 3 بار در روز انجام دهید. گفتنی است که اگر میخواهید نتیجه بهتری حاصل شود می توانید روغن نارگیل را به همراه چند قطره آبلیمو مخلوط کنید. بعد روی ناخن ها بمالید. بهترین زمان برای این کار اخر شب است. قبل از خواب این عمل را انجام دهید و بعد هم یک دست کش بپوشید .

تقویت ناخن ها - مراقبت از ناخن ها
تقویت ناخن ها – مراقبت از ناخن ها

 مورد سوم: معجزه سرکه سیب برای تقویت ناخن ها

از دیگر درمان های موثر، استفاده از سرکه‌ سیب برای ناخن‌های ضعیف است تا تقویت شوند. زیرا سرکه‌ سیب حاوی مواد مغذی بسیاری چون آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و ویتامین‌ها می باشد. که البته دارای مقداری استیک اسید و اسید مالیک هم می باشد. که این ویژگی و خاصیت برای جلوگیری از عفونت ناخن مفید است. نحوه استفاده از این ترکیب به این شکل است که به میزان مساوی آب و سرکه سیب را باهم مخلوط کرده و بعد ناخن ها را به مدت چند دقیقه درآن قرار می دهید.

مورد چهارم: تاثیر نمک دریا بر روی ناخن ها

روش خانگی و طبیعی دیگر برای تقویت ناخن ها  و براق کردن آنها استفاده از نمک دریا است. برای اینکار می توانید در یک کاسه‌ مقداری آب گرم بریزید. سپس ۲ قاشق غذاخوری نمک دریا به آن اضافه کنید. برای بهتر شدن کیفیت کار از روغن کندر، روغن جوانه‌ی گندم، آبلیمو و روغن مر حجازی هرکدام به مقدار 2 قطره در محلول نمک و آب استفاده نمایید. سپس بعد از آماده شدن محلول، ناخن‌هایتان را به‌ مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در این ترکیب قرار بدهید. سپس با آب گرم بشویید. توجه کنید که این کار را در هفته دو الی سه بار انجام دهید.

علاوه بر موارد بالا، می توانید با مصرف مواد غذایی که هرکدام دارای ویتامین ها و موادمغذی بسیاری هستند به مراقبت ناخن های تان بپردازید و سلامت آنها را بهبود ببخشید.

در ادامه بخشی از مواد غذایی مناسب برای ناخن و بدن را بررسی خواهیم کرد.

  1. مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین گروه b

همانطور که میدانید ویتامین B12 از گروه ویتامین b در جذب آهن و رشد گلبول های قرمز نقش مهمی دارد. مهمتر اینکه آهن و B12 هر دو برای محکم و سالم نگه داشتن ناخن ها از موارد ضروری می باشند. بنابراین وجود فولات و یا ویتامین B9 به شکل گیری گلبول های قرمز وهمچنین رشد سلول های جدید کمک می کند که برای رشد و تقویت ناخن‌ها بسیار مهم است. برای بدست آوردن تمامی این خاصیت ها همچون فولات می توانید با مصرف مواد غذایی چون نخود فرنگی، عدس، آجیل، دانه ها، آووکادو و غیره دریافت و یا با مصرف سبزیجات سبز تیره و یا پروتئین حیوانی مثل گوشت پرندگان، گوشت قرمز، انواع ماهی و تخم مرغ و… بدست بیاورید.

  1. مصرف میوه های حاوی ویتامین C برای تقویت ناخن ها

از دیگر ویتامین های مغذی برای  تقویت ناخن ها، ویتامین C  می باشد. که برای تولید کلاژن بدن بسیار ضروری  است. ویتامین C از جمله ویتامین هایی است که به بافت ‌ها شکل، استحکام و یکپارچگی می‌بخشد و پایه‌ی اصلی ناخن‌ها، مو و دندان به شمار می رود. برای بدست آوردن این ویتامین می توانید میوه هایی چون توت فرنگی، کیوی، پرتقال و یا سبزیجاتی چون فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی مصرف کنید.

آیا تفویت ناخن ها با مواد طبیعی نیز امکان پذیر است؟

۱۰۰٪ . به راحتی و با داشتن رژیم غذایی سالم می توان مواد مورد نیاز را برای تقویت ناخن ها تامین کرد. ما در این مقاله به بررسی کامل موادی که برای تقویت ناخن ها مورد نیاز است پرداخته ایم.

دلایل ضعیف شدن و شکنندگی ناخن ها چیست؟

این مشکل دلایل زیادی مانند استفاده ‌ی طولانی ‌مدت از لاک ناخن، افزایش سن، پُرکاری یا کم کاری تیروئید، پسوریازیس، بیماری‌های ریوی، اگزما، کم‌خونی، عفونت قارچی و … را شامل می شود.

دسته بندی نکات زیبایی و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت